OK Trust

Pozor na nabídky revizí pojistných smluv!

I přesto, že nařízení GDPR platí již přes rok, nepřestáváme se setkávat s nevyžádanými telefonickými nabídkami ze strany různých finančních institucí a bank. Ano, samotné nařízení jistě nemůže tyto praktiky úplně vymýtit, ale mohlo je alespoň nějak omezit. Opak je ale pravdou. Proč se nevyplatí na takové nabídky přistoupit? A jaké mohou být následky?

Většina z nás se jistě někdy setkala s telefonátem, jehož obsahem byla “lákavá” nabídka na revizi smlouvy (zejména životního pojištění) či její výrazné zlevnění. Člověk na druhé straně věděl, že máte smlouvu u konkrétní pojišťovny. Představil se jako její zástupce. Nakonec  sdělil, že smlouvu je buď možné přepracovat a dosáhnout tak výrazné úspory na měsíčním pojistném, nebo “zkvalitnit” rozsah pojištění. Po telefonu se jevil velmi sympaticky. Zároveň, když toho věděl tolik o vaší smlouvě, mělo by se skutečně jednat o pracovníka pojišťovny. I náš klient Pavel na takovou nabídku kývl. Bohužel se mu to ale pěkně vymstilo.

Pavel měl sjednanou smlouvu rizikového životního pojištění od svého finančního poradce, který smlouvu nastavoval tak, aby plně odpovídala jeho finanční situaci a zohledňovala také splnění jeho finančních cílů, které se svým finančním poradcem probíral v rámci finančního plánu. Součástí pojištění bylo také pojištění pracovní neschopnosti. Pavel splácel hypoteční úvěr a také se staral o manželku, která byla s dcerou na mateřské dovolené. V minulém roce si přivodil během prací na rekonstrukci domu úraz ramene, se kterým byl 4 měsíce v pracovní neschopnosti. Na začátku tohoto roku se mu ozval pán s nabídkou na revizi jeho pojistné smlouvy a snížení měsíčního pojistného. Pavel na tuto nabídku kývl. Starou smlouvu zrušil a s pánem, který ho kontaktoval přes telefon uzavřel novou smlouvu. I zde bylo součástí smlouvy pojištění pracovní neschopnosti. Dokonce bylo nastavené na stejnou částku jako v minulé smlouvě. Pavel je čestný a při sjednávání nové pojistné smlouvy svůj úraz nezamlčel.  Úspora na měsíčním pojistném v nové smlouvě byla 250 Kč. Vše se zdálo ideální a bez problémů. Bohužel až do doby, kdy se Pavlovi při pracích na jaře opět rameno ozvalo a od té doby je opět na neschopence. U své nové pojišťovny pak nahlásil pojistnou událost a očekával, že mu propad v jeho příjmech opět pomůže vykrýt. Opak byl ale pravdou. Z pojišťovny mu dorazilo vyrozumění, že nemá nárok na pojistné plnění, protože se jedná o obnovení úrazu, se kterým se léčil již před počátkem pojištění.

Pavlův případ je bohužel ukázkou toho, že ne vždy je levnější pojištění lepší pojištění. Dostanete-li nějakou “lákavou” nabídku na změnu Vaší pojistné smlouvy, je vždy dobré obrátit se na svého finančního poradce. Jen odborník, který má hlubší přehled o vašich financích může posoudit, zda je tato nabídka pro vás opravdu tak výhodná, jak se může na první pohled zdát.